کارکنان شیفت شب بیشتر در معرض ابتلا به عوارض قلبی هستند

18سپتامبر 2021- تحقیقات جدید نشان می دهد افرادی که در طول شب کار می کنند در مقایسه با افرادی که در طی روز کار می کنند، بیشتر دچار مشکلات قلبی عروقی می شوند .بر اساس این مطالعه، کارگران شیفت شب در معرض افزایش خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی (AF) هستند، به ویژه آنهایی که در تمام طول شب برای ده سال یا بیشتر کار کرده اند.علاوه بر این، مشخص شد که کار در طول شب همچنین با بیماری های قلبی عروقی مرتبط است.

محققان همچنین دریافتند که بیش از 100 واریانت ژنتیکی، خطر ابتلا بهAF ​​را در افرادی که در شیفت شب کار می کنند، کاهش نمی دهد.

پروفسور Yingli Lu ، محقق ارشد این پژوهش، گفت: اگرچه چنین مطالعه ای نمی تواند یک رابطه ی علی و معلولی را بین کار در شیفت شب و فیبریلاسیون دهلیزی و بیماری قلبی اثبات کند، اما نتایج ما نشان می دهد که کار در شیفت شب در حال حاضر و اگر به صورت مادام العمر باشد، ممکن است خطر این بیماریها را افزایش دهد.یافته های ما پیامهایی برای بهداشت عمومی بمنظور جلوگیری از فیبریلاسیون دهلیزی دارد.

محققان معتقدند که کاهش دفعات و مدت زمان کار در شیفت شب ممکن است برای سلامت قلب و عروق مفید باشد.

محققان داده های 286،535 نفر از بیوبانک انگلستان را مورد ارزیابی قرار دادند، برای اکثر آنها هنگام ورود در این مطالعه ی انگلیسی هیچ گونه عارضه قلبی ثبت نشده بود.در طول این تحقیق ده ساله، بیش از 5000 مورد جدیدAF در بین شرکت کنندگان ثبت شد.

بر اساس این نتایج، افرادی که در طول شب کار می کردند در مقایسه با افرادی که در طول روز کار می کردند 12 درصد بیشتر در معرض ابتلا بهAF ​​ قرار داشتند.

این آنالیز نشان داد کارمندانی که بیش از ده سال به طور منظم در تمام طول شب کار کرده اند، 22 درصد بیشتر در معرض ابتلا بهAF ​​ قرار دارند و تا 37 درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب قرار دارند.

این یافته ها همچنین نشان داد که زنان شب کار در مقایسه با مردانی که در شیفت شب کار می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به مشکلات قلبی عروقی هستند.

پروفسورLu Qi ، یکی از محققان این پژوهش گفت: دو یافته ی جالب دیگر وجود داشت: اول این که زنان بیشتر از مردان در هنگام کار در شیفت های شبانه ی بیش از ده سال، مستعد ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی هستند، خطر ابتلای آنها به AF در مقایسه با کارگران شیفت روز، 64 درصد افزایش یافته است.

یافته دوم این بود که افرادی که در تمام مدت عمر خود در شیفت شب کار می کردند اما میزان ایده آلی فعالیت بدنی را گزارش کرده بودند- 150 دقیقه در هفته یا بیشتر با شدت متوسط ​​، 75 دقیقه در هفته یا بیشتر با شدت شدید یا ترکیبی معادل آن- ، در مقایسه با افرادی که دارای فعالیت بدنی غیر ایده آل بودند، کمتر دچار فیبریلاسیون دهلیزی می شدند. بنابراین، زنان و افراد دارای فعالیت بدنی کمتر ممکن است به ویژه از کاهش کار در شیفت شب سود ببرند.

پروفسور Lu Qi، در پایان گفت: ما قصد داریم ارتباط بین کار در شیفت شب و فیبریلاسیون دهلیزی را در گروه های مختلف افراد تجزیه و تحلیل کنیم.این کار ممکن است قابلیت اطمینان این نتایج را تقویت کند و به عنوان هشداری برای گروه هایی باشد که دارای مشاغل شبانه هستند، تا در صورت احساس درد یا ناراحتی در قفسه سینه، وضعیت قلب خود را زودتر بررسی کنند.

این مطالعه در European Heart Journal منتشر شده است.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2021/sep/night-workers-more-at-risk-of-developing-heart-complications-study-shows.html